E mis

Szafy metalowe oraz wnękowe Wrocław

Zadzwoń do nas
881811480

Szafy biurowe – zastosowanie. Dlaczego warto je mieć?

Szafy biurowe – zastosowanie. Dlaczego warto je mieć?

Szafy biurowe – zastosowanie

Dokumentacja firmowa, umieszczona w biurze, codziennie używana w celu analizy lub rozliczeń, powinna być przechowywana w zaprojektowanych specjalnie dla jej potrzeb, praktycznych szafach. Meble biurowe charakteryzują się wykonaniem z najwyższej jakości, wytrzymałych materiałów, gwarantujących długotrwałe, niezawodne użytkowanie. Dzięki zastosowaniu nietypowych rozwiązań, szafy biurowe doskonale sprawdzają się w pomieszczeniach biurowych, w których przechowywana jest duża ilość dokumentacji oraz w pomieszczeniach użyteczności publicznej, gdzie duża ilość dokumentów łączy się z koniecznością nieustannego wyjmowania zasobów (przychodnie i przechowywane w nich kartoteki pacjentów, kartoteki biblioteczne w wypożyczalniach książek lub akta sądowe w gmachach wymiaru sprawiedliwości). Praktyczne meble, stosowane najczęściej w biurach, wykonane są z odpornego na uszkodzenia oraz łatwego w utrzymaniu czystości metalu, gwarantującego dokumentom bezpieczeństwo i zachowanie odpowiedniej formy.

Biurowe meble i ich wnętrze

Zastosowanie szaf biurowych wiąże się z potrzebami, jakie powinny spełniać wnętrza mebli. Szafy biurowe, wyposażone w regulowane, przestawne półki, są najbardziej powszechną i najczęściej stosowaną formą mebli biurowych. Duży udźwig półek w szafach, nawet do 80 kg sprawia, że ciężka, obszerna dokumentacja może być przechowywana bez ryzyka zawalenia się wewnętrznych elementów wyposażenia szafy. Półki mogą zostać połączone z drążkiem na ubrania, tworząc niezwykle praktyczne wnętrze szafy, mieszczące oprócz dokumentacji również odzież wierzchnią pracowników biura.

Powszechnie wybieranym wnętrzem szafy do biura, mającym szerokie zastosowanie, są wysuwane szuflady, w których akta przechowuje się w pozycji wiszącej. Takie zastosowanie ułatwia zachowane porządku i usystematyzowania zbioru dokumentów. Wybierając praktyczną szafę na dokumenty, warto zwrócić uwagę na możliwość dokupienia do niej nadstawki, jeżeli będzie konieczność zastosowania dodatkowej powierzchni do przechowywania dokumentacji. Częste zastosowanie w biurach znajdują szafy, zamykane kluczem, stanowiącym dodatkowe zabezpieczenie dla dokumentów przed dostępem niepowołanych osób. W szafie dokumenty nie są narażone na szybkie zniszczenie i zakurzenie.

Praktyczne fronty szaf biurowych

Frontem szaf biurowych są najczęściej drzwi skrzydłowe lub przesuwne. Drzwi skrzydłowe, najbardziej powszechne, stosuje się w pomieszczeniach biurowych o dość dużej powierzchni. Są one bardzo praktyczne, umożliwiając swobodny dostęp do całości przechowywanej wewnątrz dokumentacji. Szafy biurowe, wyposażone w drzwi przesuwne swoją funkcjonalność odnajdują w niedużych pomieszczeniach, w których liczy się możliwość swobodnego przechodzenia obok szafy. Po otwarciu drzwi szafy tworzy się jednak przestrzeń pośrodku, niedostępna z obydwu stron.

Funkcjonalnym rozwiązaniem, pozwalającym uniknąć niewykorzystanej przestrzeni w szafie, gdy nie ma miejsca na drzwi skrzydłowe, jest zastosowanie drzwi żaluzjowych. Estetyczne, praktyczne drzwi żaluzjowe pozwalają łączyć funkcjonalność z atrakcyjnym wrażeniem estetycznym. Nowoczesne drzwi żaluzjowe są trwałe w użytkowaniu, odporne na uszkodzenia w skutek częstego użytkowania. Szafy biurowe z drzwiami chowanymi znakomicie sprawdzają się w każdym pomieszczeniu biurowym, podobnie jak zamykane regały oraz szafy, tworzone na indywidualne zamówienia, których wnętrza oraz fronty dostosowane są do indywidualnych wymagań. Praktyczne zastosowanie posiadają wzmocnienia, które można zastosować dla mebli, narażonych na szczególne obciążenie.